1. Uszkodzenia spowodowane przez obcy materiał
    Uszkodzenia spowodowane przez obcy materiał wpadający do korpusu wydechowego lub ssącego są wyraźnie widoczne na kołach turbiny i kompresora. Przed wymianą turbosprężarki należy sprawdzić drożność i czystość układów ssącego i wydechowego silnika.

    Nigdy nie próbuj prostować łopatek. Układ wirujący musi być wyważony dynamicznie!!!
  2. Uszkodzenia turbosprężarki spowodowane brudnym olejem
    Głębokie rysy na łożyskach spowodowane są przez zanieczyszczony olej. Aby zapobiec tego typu uszkodzeniom, olej i filtry powinny być dobrej jakości i wymienione podczas każdej naprawy turbosprężarki. Ponadto olej i filtry wymieniać regularnie zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

    Tego typu uszkodzenia mogą być spowodowane przez:
    • zablokowany, zniszczony lub złej jakości filtr oleju
    • zużycie silnika
    • niesprawność zaworu przelewowego filtra oleju
    • złej jakości olej silnikowy
  3. Przerwy w dostarczaniu oleju
    Przerwy w dostarczaniu oleju powodują wypolerowanie i wypalanie powierzchni łożysk.

    Przyczyną może być:
    • wymiana turbosprężarki bez zalania jej olejem
    • wymiana oleju i filtra oleju
    • długi okres nie używania samochodu
    • nieodpowiednie uruchomienie silnika po wymianie lub naprawie turbosprężarki
    • niskie ciśnienie oleju z powodu złego funkcjonowania systemu smarowania
    • zanieczyszczenie oleju np. glycol, paliwo
  4. Niedobór ciśnienia oleju
    Znaczny niedobór ciśnienia oleju oprócz wypolerowania i wypalania powierzchni łożysk powoduje w systemie łożysk turbosprężarki pokazywane powyżej objawy przebarwienia. 
    Niedobór ciśnienia jest najgroźniejszą formą przerw w dostarczaniu oleju a przyczyną może być:
    • zgięty, złamany lub niedrożny przewód smarujący turbosprężarkę
    • niesprawna pompa olejowa
    • niski poziom oleju w misce olejowej
    • zanik smarowania z powodu zbyt długiej pracy pojazdu na dużym pochyleniu terenu
  5. Przegrzanie
    Nagromadzenie węgla (wypalony olej) jest spowodowane nadmierną temperaturą spalin lub zbyt szybkim wyłączaniem silnika po pracy. Zaleca się pozostawienie silnika po pracy na czas 2, 3 minut na biegu jałowym (czas potrzebny do ostudzenia turbosprężarki). Przejście wysokiej temperatury z korpusu wydechowego turbosprężarki na korpus środkowy powoduje wypalanie oleju i korozję łożysk turbosprężarki. Główne uszkodzenia występują na pierścieniu i rowkach wałka turbiny a także łożysku turbiny. Zwęglony olej powoduje również zablokowanie odpływu oleju w korpusie środkowym. 
    Nagromadzenie się węgla powoduje tarcie a w konsekwencji prowadzi do zgięć i pęknięć części turbosprężarki.

    Przyczyny:
    • zablokowany lub zużyty filtr powietrza
    • zbyt szybkim wyłączaniem silnika po pracy
    • złej jakości olej silnikowy
    • zbyt rzadka wymiana oleju w silniku
    • przedmuchy powietrza i spalin
    • niesprawne wtryskiwacze
    • źle zamocowany korpus turbiny
    • niesprawny system smarowania i turbosprężarki
    • niesprawny system odprowadzenia oleju (wady odpowietrzania skrzyni korbowej silnika)