Być może Twój mechanik jest fachowcem - Masz szczęście. Jeżeli nie jesteś tego pewien, upewnij się, że wie na co zwrócić uwagę przy montażu zakupionej, bądź regenerowanej turbosprężarki.

  1. Jeżeli są ślady oleju w części ssącej turbosprężarki, należy wyczyścić wszystkie przewody ssące, oraz chłodnicę powietrza. Należy sprawdzić mocowania całego układu dolotowego, gdyż nieszczelności, oraz zabrudzenia mogą spowodować ponowną awarię turbosprężarki.
    Częstą przyczyną awarii jest przejście filtra oleju w tzw. bypass. Filtr oleju posiadają zawór obejściowy, który chroni silnik przed sytuacją, w której brudny filtr oleju traci swoją drożność. Zawór ten (by nie zabić motoru) pozwala obejść filtrowanie i dostarczyć olej do silnika mimo zapchanego filtra. Praca brudnego filtra oleju w trybie obejścia (by-pass) prowadzi do przedostawania się zanieczyszczeń do obiegu oleju i w rezultacie do podawania zanieczyszczeń do łożyskowania turbosprężarki. Może to być przyczyną zatkania kanałów olejowych i uszkodzenia łożysk, oraz przegrzania Turbosprężarki! Należy zwrócić uwagę na linię doprowadzającą olej do turbosprężarki. Zdarza się, że jest ona wyposażona w filtr oleju. Należy go wymienić, lub dokładnie oczyścić.
  2. Kolejną częstą przyczyna awarii turbosprężarki jest złe działanie pompy oleju. (Niewłaściwe ciśnienie). zdarza się, że tzw. Smok, który zasysa olej z miski olejowej jest zanieczyszczony i utrudnia pracę układu smarowania! 

    Wymiana turbosprężarki na nową nie usuwając tej przyczyny skończy się ponowną awarią!. Kontrolka na tablicy rozdzielczej pokazuje tylko ciśnienie minimalne - nie pokazuje czy ciśnienie oleju jest właściwe przy 5000 obr/min. 

    Należy zwrócić szczególną uwagę na kolektor wydechowy - czy nie jest popękany, czy nie istnieje ryzyko oderwania się jego fragmentów, które mogły by spowodować zniszczenie turbosprężarki. 

    Koniecznie załóż nowe uszczelki przed turbosprężarką.

    NIE WOLNO STOSOWAĆ PAST, ORAZ SILIKONÓW USZCZELNIAJĄCYCH!!

    Jeżeli po stwardnieniu spowodowanym temperaturą wpadną w wirnik koła kompresji i go uszkodzą, lub silikon lub teflon uszczelniający dopływ oleju oderwie się i wpadnie do kanału olejowego i zatka dpoływ oleju do któregoś łożyska - czeka Cię kolejna droga naprawa!
  3. Należy sprawdzić poprawność działania pompy oleju (zmierzyć ciśnienie)
  4. Jeżeli samochód wyposażono w zawór EGR należy upewnić się, że działa on prawidłowo.
  5. Konieczna jest wymiana oleju w silniku, wraz z jego filtrem.
  6. Należy wymienić filtr powietrza oraz usunąć zanieczyszczenia z układu dolotowego.
  7. Należy wstrzyknąć około 3 cm3 czystego oleju silnikowego do środka korpusu turbosprężarki przez zasilający otwór olejowy. Podczas wstrzykiwania należy obracać wirnik w celu rozprowadzenia oleju wewnątrz turbiny.
  8. Zamontuj turbosprężarkę do silnika z wykorzystaniem nowych uszczelek (nie należy jeszcze dokręcać przewodu odprowadzającego olej turbosprężarki).
  9. Napełnij olejem obwód smarowania turbosprężarki, obracając rozrusznikiem wał korbowy silnika, przy odłączonym zasilaniu cewki zaworu odcinającego pompy wtryskowej. (W przypadku silników niskoprężnych odłącz zasilanie cewki zapłonowej). Przerwanie ww. czynności powinno nastąpić w momencie pojawienia się świeżego oleju w otworze odprowadzającym olej z korpusu turbosprężarki.
  10. Po wcześniejszym sprawdzeniu szczelności oraz drożności przewodu odprowadzającego olej połącz go z turbosprężarką.
  11. Po uruchomieniu silnika pozostaw go co najmniej 30 sekund na biegu jałowym w celu napełnienia przewodów olejowych turbosprężarki.